Rady pre mamičky

Zvyky spojené s časom na spanie ako medvedík v postieľke alebo počúvanie známej uspávanky pred spaním pomôžu vášmu bábätku tešiť sa na zaspávanie.

  1. Ak je to nutné, dajte vedľa kolísky mäkké tlmené svetlo na upokojenie vášho bábätka.Stará mäkká deka alebo plyšová hračka môže často slúžiť ako náhrada za mamu, keď tam ona nemôže byť. Takže keď má vaše bábätko problémy so zaspávaním, pomôže aj obľúbená plyšová hračka.
  2. Podľa Williama Searsa, zástancu „spoločného spánku“ , nechávať dieťa občas spať v rodičovskej posteli robí spánok matky aj dieťaťa harmonickejším. Ale ak sa rozhodnete urobiť to, potom môže byť ťažké odvyknúť si.
  3. Hojdanie alebo chodenie s dieťaťom zabaleným v deke v náručí môže byť dobrým spôsobom, ako ho upokojiť alebo uspať. Riziko je, že keď dáte vaše spiace bábätko naspať do postieľky, začne plakať a nebude chcieť prestať, kým ho opäť nevezmete na ruky. V každom prípade rovnováha je kľúčom.
  4. Budenie sa v strede noci je normálne pre deti do 1 roka. Takže čo urobíte teraz? Najprv počkajte pár minút, kým pôjdete skontrolovať dieťa. Jednou zo stratégií pre privykanie si vášho dieťaťa na zaspávanie je Ferberova metóda. To znamená dávať dieťa do postele v presnom čase a rozprávať potichu, aby sa upokojilo. Na pár minút odíďte a potom sa vráťte a upokojte ho. Predlžovanie doby oddelenia každý večer, aj keď vaše dieťa spočiatku reaguje plačom, umožní, aby vaše dieťa pochopilo, že zaspávanie bez vás je v poriadku, pretože ste vždy nablízku.
  5. Často spočívajú problémy zo zaspávaním v nedostatku návykov. Bábätká sú otroci zvyku: súlad s touto prirodzenou potrebou vám prinesie úžitok.
  6. Niekedy sa môže stať, že dieťa spí počas dňa. Skontrolujte, či vaše dieťa nemá zväčšené mandle. Je to veľmi častý problém: nedávny výskum uskutočnený v Miláne ukázal, že tretina detí vo veku od 3 do 6 rokov má problémy s chrápaním a 10% má dýchacie ťažkosti.
  7. Nie je to len dýchanie, čo narušuje spánok najmenších. Vo veku od 2 týždňov do 4 mesiacov je prebudenie často spôsobené tým, že bábätko má koliku.

Bezpečnosť vášho dieťatka nadovšetko

  • Neumiestňuje postieľku v blízkosti zdrojov tepla.
  • Neumiestňujte postieľku v blízkosti okien kde sú rolety, z ktorých visia retiazky alebo šnúry, s ktorými by sa dieťa mohlo hrať a hrozili by mu poranenia na krku alebo zadusenie.
  • Nenechávajte vnútri postieľky žiadne predmety, ktoré by mohli spôsobiť dieťaťu zranenie, udusenie alebo zaškrtenie.
  • Ak necháte vaše bábätko samé v postieľke, vždy sa uistite že bočné zábrany sú nastavené na najvyššej úrovni.
  • Aby sa zabránilo nebezpečenstvu udusenia, odstráňte igelitové obaly pred použitím lôžka. Potom musia byť uložené mimo dosahu dieťaťa alebo zničené.
  • Odporúčame vám pravidelne kontrolovať, či sú matice a skrutky dostatočne utiahnuté.
  • Taktiež odporúčame používať ortopedické matrace, nie vyššie ako 10 cm.
Ďalšie články
Služby

Detské postieľky a matrace

Okrem vhodnej postieľky je potrebné vybrať aj kvalitný matrac do detskej postieľky. Kvalitný matrac je základom zdravého a kvalitného spánku. Pre bábätká je potrebný matrac

Čítať viac »
Vyhľadávanie